Itt a nyár, ilyenkor a munkavállalók többsége egy bizonyos időre szeretné félretenni munkahelyi feladatait, és egy kicsit a nyári pihenésre koncentrálni. Ahhoz, hogy alkalmazottként szabályosan kérjük ki a minket megillető pihenőnapokat, valamint munkaadóként is megfelelően járjunk el, érdemes tájékozódnunk az erre vonatkozó jogszabályokkal kapcsolatban!
A vezetőségnek úgy kell intéznie a szabadságkiadást, hogy az alkalmazott naptári évenként egy alkalommal, legalább 14 egybefüggő napra mentesül a munkavégzési kötelezettsége alól, így a szabadságon kiadott napon túl – a heti pihenőnap, munkaszüneti nap és az egyenlőtlen munkaidő-beosztás szerinti szabadnap vehető figyelembe. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy ha a munkavállaló például két hétre megy szabadságra, a köztes hétvégéket is beleszámítva 14 napig nem végez munkát.
Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy munkaviszony megszűnése esetében mi a teendő a szabadságkiadással, ilyenkor nagyon fontos tudni a szabadnapok mennyiségét, ugyanis azokat a napokat, amiket a munkáltató nem adott ki arányosan, mindenképp meg kell váltani. Amennyiben az alkalmazott a munkaviszony megszűnéséig az őt megillető szabadságnál többet vett igénybe, az erre az időre kifizetett munkabért a munkáltató nem követelheti vissza.
Szeretne többet megtudni a szabadságkiadás szabályaira vonatkozóan? Segítségre lenne szüksége az ezzel kapcsolatos bérszámfejtési teendőkben? Bátran keressen fel minket!
Balance Kft
Bejegyezve 1990-ben
Cj.szám: 01-09-068180
Adószám: 10377064-2-43
1113 Bp, Bocskai út 77-79.
+36 30 813 8165
balance@balancekft.hu
Kedvelje/kövesse facebook oldalunkat, hogy Önhöz is eljussanak munkaügyi és pénzügyi tanácsaink!
Lépjen könyvelőirodánkkal kapcsolatba közvetlenül az alábbi gombra kattintva, vagy fenti elérhetőségeinken!
Balance Kft
Bejegyezve 1990-ben
Cj.szám: 01-09-068180
Adószám: 10377064-2-43
1113 Bp, Bocskai út 77-79.
+36 30 813 8165
balance@balancekft.hu
Lépjen könyvelőirodánkkal kapcsolatba közvetlenül az alábbi gombra kattintva, vagy fenti elérhetőségeinken!